4 ani si prima experienta in camping

Vara aceasta ne-am apropiat mai mult de natura. Este unul dintre obiectivele care ni le-am propus pentru a ne sensibiliza si a face cunoscut copiilor micile detalii care nu le luam in seama de fiecare data cand iesim in natura, ori pentru ca nu le ignoram ori pentru ca nu am gasit abordarea care ne corespunde. Astfel, nici aniversarea fiului nostru de la sfarsitul lui august nu a facut exceptie de la „regula”. I-am pregatit mai multe surprize: o zi la teatrul de copii in aer liber ce se desfasoara in fiecare an in regiunea noastra in apropierea zilei sale de nastere, ziua sa de nastere am petrecut-o in familie, in parc, la o inghetata de zmeura (preferata lui), iar sarbatorirea propriu-zisa a avut loc weekend-ul trecut cand pentru 2 nopti am fost oaspeti intr-un camping situat la 2 ore de casa.

Vacantele la camping pentru francezi sunt in top 3, cred ca ocupa chiar locul 1, insa pe mine personal nu ma atrage ideea pentru ca : este galagie, unele dintre ele au animatii pana seara tarziu, apoi nu stii peste ce vecini dai, nu stii daca conditiile sanitare sunt corecte, iar majoritatea campingurilor se afla in apropierea locurilor turistice. Toti cei cu care am discutat mi-au spus insa este o buna ocazie pentru a te apropia de natura si mai ales copiilor le place la nebunie ideea de camping. Unul dintre colegii de la serviciu ne-a recomandat un camping in care putem inchiria cortul. Pentru o prima experienta in familie ne putem da seama daca este facut pentru noi, fara sa investim de la inceput in materialul necesar unei asemenea experiente. Ideea ni s-a parut interesanta si in iunie inchiriam un cort pentru un weekend cu pretextul de a sarbatori aniversarea fiului nostru in natura.

Campingul se afla in Cirque du Fer-à-Cheval, un sit clasat Grands Sites de France. Forma sa naturala de potcoava de cal ii deseneaza faleze de calcar inalte de 2000m din care, ii functie de sezon, tasnesc in jur de 30 de cascade. Zona este protejata, intrarea se plateste 5€ daca nu esti oaspete al campingului, insa ofera o multitudine de drumetii deosebit de frumoase pentru toate nivelurile. Campingul Le Pelly este singurul autorizat in zona si pentru a avea un loc asigurat ca o fi la cort sau in rulota personala, trebuie sa rezervi cu cateva luni inainte, minimul de 2 nopti la cort si de o saptamana pentru rulota. S-a nimerit ca weekend-ul trecut sa ploua si sa fie destul de frig. Doamna de la receptie ne-a propus sa ne surclaseze in unul din bungalow-urile care le propune la inchiriat. Umeazeala si frigul nu este o optiune pentru o prima experienta, ne-a spus ea. Pentru a nu ramane cu o impresie neplacuta pentru aceasta prima data, am acceptat, desi am fost un pic dezamagiti fiind destul de motivati sa dormim in cort. Insa dupa o prima noapte, ne-am dat seama ca a fost o decizie buna, la cort sigur zgribuleam de frig, oricate paturi am fi pus pe noi. Dimineata scoteam aburi din gura, temperatura afara arata in jur de 5°-7°. Brrr, mai ales pentru copii.

Bungalow-ul Kenya de inspiratie safari, ne-a fost casa pentru 2 zile. In 35m patrati din care 11 de terasa, am avut 2 dormitoare, o anti-camera cu o mica bucatarie cu mini-aragaz pe gaz, un cuptor cu microunde si vesela pentru 6 persoane. Toaletele si dusurile, o masina de spalat si un uscator sunt puse la dispozite pentru tot campingul. Un restaurant simplu propune o formula de mic dejun, pranz sau cina, nu foarte variata insa destul acceptabila din punct de vedere pret/calitate. Dimineata trezirea ne era data de o cireada de vaci, care aveau pasunea in fata noastra. Si tot aici am admirat un apus frumos de soare, oglindit pe stancile inalte ce inconjoara campingul.

In cele doua zile am vizitat un pic imprejurimile, satul Sixt-Fer-à-Cheval, clasat unul dintre cele mai frumoase sate din Franta, am facut un detur scurt pana la cascada Rouget si o drumetie foarte legera in inima sitului. Drumetia se numeste Au bout du monde – La capatul lumii, dat fiind peisajele extraordinare ce se gasesc de-a lungul ei. Nu am reusit bineinteles sa o ducem la capat, ci doar o mica parte la inceput. Si asta pentru ca pe drum copiii au intalnit numeroase lucruri care ne-au facut sa stationam spre a-i lasa sa-si hraneasca curiozitatea. Aruncatul pietrelor in lac, alergatul prin padure, cocotatul pe copaci, observatul ciupercilor, taratul crengilor de copaci si alergatul unul dupa altul au fost activitatile ce i-au absorbit total. Nu i-am ghidat, i-am lasat liber la explorat.

Cat despre sarbatorirea celor 4 ani, am facut-o simplu, in tema naturii, a padurii si  a animalelor ce o anima, cu ce aveam prin casa, comandand doar cateva lucruri pe internet pentru a intregi decorul. Prajitura a fost un cheseecake cu zmeura decorata cu lumanari si un foc de artificii in forma de 4. Nu trebuie sa mentinonez ca suflatul lumanarilor s-a efectuat de mai multe ori, pentru a le satisface bucuria imensa 🙂

Desi nu a fost ceea ce am vrut la inceput, aceasta prima experienta in bungalow a fost pozitiva pentru toti si ne-a dat gustul de camping. Ramane de vazut care va fi urmatoarea!