Aniversare 3 ani ♥ Vara la sanie

A doua surpriza pentru aniversarea de 3 ani a fiului nostru am gasit-o tot sus pe munte, la 1600m. In anii precedenti, cand in weekend-uri mai aveam timp sa purcedem la drumetii pe munte, urcasem pana la statiunea muntoasa Les Saisies, punctul de plecare pentru una dintre cele mai frumoase drumetii pe care le-am facut de cand suntem aici. Parcarea in care ne oprisem atunci era chiar langa un spatiu de joaca amenajat pentru copii. O mica paranteza: statiunile muntoase in Franta sunt foarte active si pe timp de vara, in lunile iulie si august fiind pline de turisti. Multe dintre ele sunt labelizate familiale, in sensul ca nu numai ca pun la dispozitie pachete promotionale pentru familii dar dispun si de servicii gen babysitting sau acompanierea si invatarea diferitelor sporturi pentru copii. Asadar in spatiul asta de joaca erau multe activitati pentru copii: bazin cu apa, escalada, tiroliana, trampolina, plimbari cu ponei, tras cu arcul. In acelasi timp era locul de sosire pentru iubitorii de VTT (dat cu bicicleta pe terenuri accidentate pe un traseu muntos) si locul de plecare al unui circuit gen bob pe sine, altfel spus o sanie de vara. De prima oara cand am vazut-o ne-a parut o idee interesanta de testat pentru noi, insa nu am revenit niciodata la ea pana anul acesta cand cautam activitati in aer liber pentru copii si ne-am adus aminte de ea. Nu am stat pe ganduri si am pus-o pe lista, iar in dupa-amiaza de duminica dinaintea aniversarii ne prezentam la ghiseul de bilete toti 4.

Pista acumuleaza un traseu de aproape 800m cu denivalari si curbe de 360° in bucla. Sania este trasa de un mecanism pe baza de scripete pana pe varf la punctul de plecare, iar de aici si pana la sosire, viteza este modulata de cel ce tine carma. In sanie sunt doua locuri, cel ce sta in spate tine franele. Pentru copii este recomandata incepand de la inaltimea de 1m, adica in jur de 3 ani. O tura costa 5,70€, 5 ture 26,70€ si de anul asta au introdus si o fotografie pe parcursul circuitului la pret de 3€. Pentru ca nu stiam daca o sa-i placa, noi am inceput cu o tura. Inainte am mers un pic langa circuit ca sa-i aratam ce inseamna, sa vizualizeze si sa stie cat de cat la ce sa se astepte. Cum de firea lui este foarte aventuros si plin de adrenalina, a fost de inteles ca ii place si ca vrea si el sa urce in sanie. Dovada ca a urcat cu ta-su de 3 ori. Eu cu sora lui am stat cuminti pe margine, i-am observat si i-am fotografiat. Prima tura a fost descoperirea pistei, un pic reticent, cu mainile bine infipte in picioarele lui Cristi. Cu toate astea a vrut inca o data. A doua oara s-a mai relaxat un pic, iar la treia avea deja zambetul pana la urechi. Daca ar fi fost dupa Cristi s-ar fi dat pana la inchidere, tare i-a mai placut si lui 😉

Dupa sanie am mers la spatiul de joaca unde am ramas pana la ora 19h00, cand s-au inchis portile. Aici am luat o ora jumatate de trampolina si castele gonflabile (2,5€ pentru copiii sub 4 ani). A fost una dintre acele zile in care am ajuns acasa entuziasmati de fericirea citita pe fata fiul nostru. Cu siguranta o sa facem un replay si poate nu necesar doar la zilele aniversare!