Cinque Terre – un farmec aparte al Rivierei Italiene

Acum doua saptamani am avut un weekend prelungit de 5 zile. De fapt, luna mai in Franta este plina de zile libere. Anul acesta 8 si 9 mai au venit la pachet, 8 sarbatorind sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, iar 9 Inaltarea lui Hristos. Pentru 10 mai am luat o zi de concediu si uite asa am facut pontul cum zic francezii (atunci cand o zi de sarbatoare cade in timpul saptamanii ei obisnuiesc sa iei zilele dinainte sau urmatoare libere). Fain, nu-i asa? Asa am zis si noi. Nu puteam sa ratam asa un weekend si am planuit o escapada.

Lacul Mont Cenis, la granita dintre Franta si Italia

Destinatia a fost la vecini, in Italia, unde am ales sa vizitam parcul national Cinque Terre.  Am ajuns dupa-amiaza in La Spezia unde ne-am cazat repejor si am dat un telefon unui prieten din copilarie al lui Cristi care locuia cu familia la jumatate de ora de hotelul nostru. In aceea seara, acesti prieteni ne-au dus la un restaurant unde am mancat cea mai buna pizza din viata noastra! Restaurantul Universo se afla in Marina de Carrara si nu trebuie sa-l ratati daca sunteti prin zona si vreti sa savurati o pizza buna.

In urmatoarele doua zile am strabatut parcul Cinque Terre. Acest parc asambleaza 5 sate cocotate pe coasta Ligurica. In ordinea lor de la nord la sud : Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola si Riomaggiore. Sunt mai multe variante de a-l vizita: fie cu trenul, fie cu vaporul, iar pentru iubitorii de drumetii diferite trasee ii astepta pentru a putea admira si mai bine frumusetea ce le inconjoara. Orice varianta ai alege, nu scapi fara sa platesti cativa euro.

In Monterosso al Mare am petrecut prima jumatate de zi. Aici ne-am plimbat pe plaja si am admirat falezele abrupte. Mai aveam un pic si ne cumparam costume de baie ca sa ne accezorizam cu un bronz de luna mai pe sezlongurile scaldate de razele soarelui. Am abandonat insa ideea in favoarea unui pranz delicos pe baza de fruncte de mare la una dintre terasele cu panorama spre plaja.

Monterosso al Mare

In Vernazza am poposit cateva ore dar au fost suficiente ca se ne vrajesca! Satul este concentrat un jurul unei piete si este, dupa parerea multora, cel mai pitoresc dintre ele. Din turnul castelului Doria, vestigiu ce dateaza din epoca medievala, poti surprinde tot freamatul satului, culorile caselor dar si colinele teresate de localnici pline de vita de vie sau maslini.

vernazza
Vernazza

Singurul sat la care nu am ajuns a fost Corniglia. Nu are deschidere la mare, acesta supraveghind marea de la 100m inaltime. Pentru a putea ajunge la el trebuie urcate 400 de trepte!

Corniglia

Am uitat sa precizez ca de la inceputul pana la sfarsitul mini-vacantei noastre am avut impresia ca suntem tot in Franta si nu in Italia. Toti francezii parca facusera pontul si debarcasera in acelasi loc cu noi. Pana si la plimbarea cu vaporul am nimerit cu un grup de francezi insotiti de ghid…informatiile au fost deci gratis. Ideea cu vaporul s-a dovedit a fi buna pentru ca l-am luat din Monterosso si ne-am dat jos la La Spezia.  A facut cate o oprire pret de cateva minute la fiecare dintre sate (inafara de Corniglia) unde am putut admira si mai bine frumusetea satelor gata-gata parca sa cada in mare.

Intre Manarola si Riomaggiore este amenajat traseul Via dell Amore sau Drumul Dragostei, perfect pentru cei ce doresc o plimbare romantica de-a lungul marii.

Manarola

Cinque Terre isi pastreaza inca autenticitatea fiind putin cunoscut turistilor. Este uimitor cum o mana de oameni au reusit sa-si duca traiul pe aceste pamanturi scaldate de valurile marii. Nu au fost scutiti de aluviuni si de inundatii si din aceasta cauza nu am facut nici o drumetie pe traseele special amenajate, desi am fi vrut, multe dintre ele fiind inchise pentru consolidare.

Riomaggiore

Accesul cu masina nu este usor pentru turisti, care trebuie sa-si lase masina la marginea satului. Oricum nici nu se merita, satele sunt atat de micute, ajungi oriunde din cativa pasi. Aici ai sa gasesti barci parcate pentru ca pescuitul, pe langa agricultura, este o indeletnicire principala. Daca vrei agroturism, Cinque Terre este locul ideal. Poti sa-ti programezi chiar si cateva ore de pescuit alaturi de un localnic. Negresit ai sa te intorci cu cativa pesti numai buni pentru o cina. In Cinque Terre ramai vrajit de casele colorate, de stradutele inguste si de peisaje care iti taie rasuflarea.

P.S. Acest prim post il dedicam prietenului din copilarie al lui Cristi, pentru ca el ne-a confirmat ceea ce noi cochetam cu ideea in ultimul timp : „Ar trebui sa va faceti un blog ca aveti multe de povestit!”