Poveste de vacanta de vara in doi

Intram repede in autobuz si ne rugam sa ne duca repede in aeroport pentru a ne racori de la soarele dogoritor si aerul innabusitor care ne-au intampinat inca de la coborarea din avion. Avem sansa sa recuperam repejor bagajele si suntem gata sa dam piept din nou cu caldura aproape caniculara. Dar ce mai conteaza, asta am vrut si asta vom avea in vacanta din vara aceasta. O jumatate de ora mai tarziu, cand cheile sunt in contactul masinii inchiriate, vacanta poate incepe!

Drumul pana la locatia unde ne-am ales cazarea il parcurgem cu gemurile date jos ca sa putem lua primul puls al insulei. Da, anul acesta am decis sa mergem pe o insula, numai noi doi, sa stam la soare, sa ne balacim in mare, sa ne rupem cu adevarat de cotidian. Si ca sa vezi, chiar ne-a iesit!

Camera stiam cum arata inca de cand am facut rezervarea, insa alta este impresia la fata locului. Odata usa de la balcon deschisa am dat nas in nas cu marea. Bine, la figurat inca, caci ne mai desparteau cativa metri de gazon si plaja bineinteles! Pe terasa balconului am luat micul dejun in fiecare dimineata si am baut o bere rece seara cand reveneam cu burtile pline de mousaka, souvlaki si tatziki. Asadar, ati ghicit, destinatia noastra de vacanta este Grecia! Din cate insule frumoase are tara asta, am ales una din Marea Ionica, insula Zakynthos. O insula nici prea mare nici prea mica, suficient pentru a o explora intr-o saptamana.

Zakynthos

Insula are prea multe atractii si era pacat sa nu o cunoastem mai in detaliu chiar daca planul initial consta in leneveala pe sezlong la soare. Dupa o prima zi dedicata plajei, am intrat in starea zen de care aveam atata nevoie. Nu a fost chip sa stam locului, ne manca prea tare talpa piciorului asa ca a doua zi ne-am prajit pe 2 plaje. Insiruite una dupa alta, plajele sunt pentru toate gusturile, nisipoase, cu pietre, cu atractii acvatice sau mai retrase si mai intime.

Plaja Kaminia
Plaja Porto Zorro
Plaja Banana
Plaja Gerakas

Dupa o zi ce am fost scaldati de razele soarelui si apa cristalina a marii, seara am poposit pe partea de sud-vest a insulei, pe dealul Keri, de unde am admirat spectacolul imbinarii soarelui cu marea. Alaturi ne-au fost zeci de turisti care incercau sa surprinda pe camera foto cel mai bun cadru al apusului. A doua zi dimineata ne-a gasit imbratisati pe plaja Banana. Insa aici, la rasarit, am fost doar noi doi si muzica valurilor marii.

Apus in Keri
Rasarit pe plaja Banana

Sa revenim insa pe coasta de vest a insulei unde inaintand la nord de Keri ajungem in Porto Vromi, un mic golf unde am gasit o micuta plaja nisipoasa ascunsa intr-o stanca scaldata de o apa de culoarea smaraldului. Un popas pentru a ne face plinul cu apa rece si a ne racori picioarele la malul marii ne-au fost deajuns pentru a ne continua drumul spre punctul cel mai nordic al insulei.

Porto Vromi
Plaja Porto Vromi

In drumul nostru cu tenta de safari african, nu ca am participat noi vreodata dar asa ne-am inchipuit atunci cand am strabatut terenul cu vegetatia arsa de soare, am intalnit si paduri de pini sau livezi de maslini. Am avut norocul sa circulam mai mult pe drumul principal, insa cum intri pe cele secundare dai peste drumuri rurale care te pun la incercare. Localnicii strabat insula pe scutere, biciclete sau ATV-uri. Le gasesti de inchiriat pe toate drumurile iar pentru tineri este mijlocul de locomotie perfect. Toti ruleaza pe partea dreapta si sunt destul de civilizati in trafic. Drumurile pe insula sunt relativ usoare, serpuitoare, cu urcusuri si coborasuri. Nu ai nevoie de o super masina, insa cand inchiriezi un Nissan Micra, cum am facut noi, nu stii ce epopee de drumuri cu pante de 10% te asteapta!

Livada de maslini
Panorama Zakynthos

Dupa periplul „african” iata-ne ajunsi in cel mai nordic punct al insulei, capul Skinari. Suntem printre primii ajunsi la o plimbare cu barca printre pesterile albastre si la una dintre cele mai frumoase plaje ale Greciei. Incepem cu pesterile albastre sub ale caror bolte trecem succesiv. Barcagiul care ne insotea ne arata entuziasmat fiecare pestera, fiecace coral si fiecare unghi in care apa capata culori uimitor de frumoase. La orele diminetii, culorile se schimba de la albastru azuriu la albastru inchis pana la verdele smaraldului. Dupa o jumatate de ora revenim la mal si schimbam barca cu una mai mare care sa permita atingerea plajei Navagio.

Pesterile albastre

Intr-un golf inconjurat de stanci abrupte descoperim plaja Navagio renumita pentru culoarea albastra a apei care ii scalda malul in forma de semiluna. De epava care odihneste pe plaja sunt legate diferite legende, ba ca apartine unor contrabandisti care au naufragiat aici, ba ca ministerul de turism a pus-o intentionat pentru a atrage turistii. Indiferent care i-ar fi originea, epava intregeste peisajul salbatic al plajei. Pentru ca accesul pe plaja nu se poate face decat pe mare, ai la dispozitie o ora sa te bucuri de plaja pentru a permite si altor turisti sa-si mangaie picioarele cu nisipul pietros si sa se scalde in apa albastra. „Vom deveni albastri!” a exclamat un copil in timp ce barca noastra inainta spre mal.

Plaja Navagio
Epava de pe plaja Navagio

Cristi este albastru sau nu?

O panorama de pe stancile ametitoare este suficienta pentru ati taia rasuflarea. Noua chiar ne-a taiat-o si la propriu pentru ca am ales sa mergem mai departe de locul de belvedere amenajat special. Iar acest mai departe a insemnat un slalom printre maracini si pietre, talpile noastre simtind din plin momentul datorita papucilor de plaja din dotare. Normal nu? Doar veneam de pe plaja. Efortul ne-a fost insa rasplatit inzecit. Privelistea de la marginea abisului este cu adevarat unica. Abia de aici, de sus, iti dai seama de frumusetea plajei Navagio si de culoarea incredibila de albastru-azuriu a marii.

Plaja Navagio

Cu albastrul asta incredibil inca in ochi, ne dezlipim cu greu de marginea haului si facem cale intoarsa de-a lungul coastei estice a insulei. Ne mai oprim din cand in cand pentru o fotografie, peisajul atragandu-ne la fiecare cotitura. Salbaticia peisajului o poti admira si de pe mare cu ajutorul unei barci pe care o poti inchiria din diferite golfulete. Asa poti explora toate coastele si plajele mai indepartate si intime ale insulei.

In ultimele doua zile care ne-au ramas am revenit la planul initial, adica statul cu burta la soare. Cel mai mult timp l-am petrecut pe micuta plaja amenajata in fata vilei unde am fost cazati. Aici ne-a placut cel mai mult. A fost destul de intim, cu apa lina, limpede si calda, iar la 2 metri aveam barul si o mica terasa care servea prinzul. Am citit si terminat o carte de vacanta, am ascultat muzica la mp3 player, ne-am balacit cu salteaua in mare, ce mai, a fost asa cum ne-am dorit.

Plaja Kaminia

Cateva clipe frumoase am petrecut si pe insula Aghios Sostis situata in mijlocul golfului Laganas. La capatul podului care leaga insula Sostis de Zakynthos platesti 4 euro pentru care primesti un card care iti permite o bautura de la barul de pe plaja. Atmosfera ne-a placut, destul de intima, cu muzica in surdina, iar cocktail-ul racoritor de fructe a fost excelent pentru a ne incepe ziua.

Aghios Sostis

Zakynthos este o insula cu multe frumuseti si ispite. Noi am indragit-o de la primul si pana la ultimul pas. Un singur lucru nu l-am apreciat: accesul turistilor pe plajele unde erau amenajate cuiburile de broaste testoase. Acestea adapostesc oualele broastelor testoase Caretta-Caretta care sunt pe cale de disparitie. Mai mult, puteai sa faci o croaziera pe mare pentru a le vedea in mediul lor natural. Desigur ca asta face parte din strategia de a atrage turisti insa ni s-a parut prea mult sa mergem sa haituim saracele broaste. Am vizitat insa un centru de salvare a faunei marine situat in apropierea plajei Gerakas.

O saptamana in Zakynthos ne-a permis sa descoperim un locusor minunat din Grecia insulara, din Grecia turistica si traditionala in acelasi timp, o tara care in momentul de fata sufera dar care are multe de oferit si aratat.

Cu doza de vitamina D si bateriile incarcate noi ne intoarcem in munti, ne asteapta sa-i strabatem!