Road trip prin Toscana #9 – Marea si plajele tomnatice

De-a lungul celor 4 zile petrecute in Maremma am avut ocazia sa ne plimbam de-a lungul catorva plaje, unele dintre ele fiind mai speciale si mai greu de acces dupa cum ne-am dat seama la fata locului. Vremea a tinut cu noi in cea mai mare parte, iar bebe a putut profita de joaca si cateva degustari in nisip. Sa ne petrecem o parte din timp de-a lungul marii si sa ne plimbam de-a lungul plajelor a fost unul dintre scopurile pentru care am ales sa ajungem la marea toscana. Gazda noastra ne-a recomandat cateva plaje, insa cred se baza foarte mult pe aspectul in sezonul estival decat cel tomnatic in care ne aflam, asa ca din recomandarile ei si din ce am citit pe ici pe colo am reusit sa avem parte de cateva descoperiri interesante.

Prima plaja la care am ajuns a fost Capezzolo, o plaja vasta intinsa de-a lungul orasului Castiglione della Pescaia. Ne-am petrecut aproape o dimineata intreaga, doar foamea ne-a alungat intr-un final. Plaja a fost numai a noastra, cu nisip fin si cu fundal de valuri line. Dupa cum ne-a povestit gazda noastra, in timpul verii plaja este foarte animata chiar pana tarziu in noapte.

Plaja Capezzolo

O alta plaja care ne-a incantat si pentru care am suferit ca sa ajungem la ea a fost Cala Violina. Este situata in golful Follonica si are forma unei semilune, fiind foarte ingusta si marginita de padure, padure care trebuie strabatuta pentru a putea ajunge la ea. Noi am fost curajosi si ne-am inhamat la un drum neadaptat pentru caruciorul din dotare. Daca stiam de la inceput ce ne asteapta, poate nu ne mai aventuram. Se poate ajunge la ea doar pe jos sau pe bicicleta. Parcarea se afla de partea cealalta a padurii, ceea ce ajunge cam la jumatate de ora de mers pe jos, iar drumul este bineinteles destul de forestier, cu denivelari, deloc amenajat. Ceea ce ne-a salvat, si ne-am dat seama ca pe timpul verii este o binecuvantare, este ca tot drumul are loc prin padurea deasa, racorind un pic efortul. La capatul drumului forestier trebuie coborata o panta pentru a ajunge in sfarsit pe plaja. Pe marginea pantei am vazut amenajate mese de picnic, inconjurate de verdeata si copaci, alta binecuvantare, pentru ca plaja nu are nici un loc umbrit. Bebe a adormit inca de la primele denivelari si s-a trezit abia pe la mijlocul drumului de la intoarcere. Spre suprinderea noastra erau cativa curajosi ce-si etalau costumele de baie la soare ba chiar unii incercau si apa. Noua ni s-a parut totusi destul de rece statul pe nisip si nici nu am auzit sunetul de vioara cand am calcat pe el. Legenda locala spune ca numele de Cala Violina provine de la faptul ca nisipul emite sunetul unei vioare atunci cand cineva calca pe el.

Inceputul drumului forestier spre plaja Cala Violina
Sfarsitul drumului si coborarea pantei pentru a ajunge la plaja
In sfarsit, Cala Violina

Spre sfarsitul unei dupa-amiezi am ajuns la Rocchette, o plaja situata la sud de Castiglione delle Pescaia. Este o plaja foarte turistica in timpul sezonului estival fiind brodata de numeroase campinguri care nu faciliteaza accesul pe plaja decat contra cost. Bineinteles ca in noiembrie nu ne-a intrebat nimeni de sanatate, asa ca am strabatut-o repejor timp cat soarele a apus in mare. Nu a fost o zi foarte senina si nu am avut parte de un apus spectaculos dupa cum se lauda ca ar avea acesta bucata de plaja. Partea stancoasa a plajei ofera numeroase cave de explorat numai de pe mare, in varf surplomband un castel fortificat care la origine a fost o abatie. Nu am stat prea mult timp si ne-am retras fugariti de briza rece a inseratului, nu inainte insa de a culege o mana de cochilii impreuna cu bebe.

Daca ar fi sa facem un top al celor mai impresionante plaje pe care le-am vazut pana acum, atunci Marina di Alberese isi merita cu prisosinta locul. Situata in interiorul parcului national Maremma, Marina di Alberese este o plaja supusa legislatiei unei rezervatii naturale. Ceea ce o face speciala sunt corturile naturale facute din ramurile copacilor ce au scaldat vreme indelungata in mare. Vara servesc drept adapost de razele soarelui. Peisajul este salbatic, unii afirmand ca poti intalni chiar si vulpi plimbandu-se de-a lungul plajei. Noi am intalnit doar cativa pescari si cativa localnici. In timpul verii am inteles ca este batalie mare pentru a ajunge la aceasta plaja. Pentru a o accesa trebuie platita bariera de intrare situata la cativa km de plaja. Locurile de parcare sunt limitate la 130, ceea ce face ca deja pe la ora 9 dimineata nu mai poti intra. Drumul de la parcare pana la plaja se face pe jos, insa macar este umbrit, cadrul destul de natural si daca esti norocos ai posibilitatea sa zaresti animale salbatice. In noiembrie, noi am putut ajunge cu masina pana la marginea nisipului. Cateodata avantajele de a vizita in extrasezon chiar nu sunt de neglijat! A fost plaja care l-a incantat cel mai mult pe bebe, facand numeroase desene cu bucatile de crengi in nisip.

Drumul de la parcare spre plaja Marina di Alberese

Plaja Marina di Alberese

Acestea au fost cateva din plajele pe care le-am descoperit in Maremma, mai existand si altele la fel de frumoase si de speciale. Sfarsitul ultimei zile in Toscana am petrecut-o pe plaja din Marina di Grosseto unde am avut cazarea, o plaja tipica pe tarmul Italiei, foarte intinsa si vasta. I-am spus la revedere marii, cu speranta ca ne vom revedea in curand, iar in Toscana ne-am propus sa revenim pentru ca ne-a incantat si fermecat, in plus ne-au ramas multe locuri de vazut!

Plaja Marina di Grosseto

Pentru celelalte povesti ale road trip-ului nostru prin Toscana selectati mai jos:

Cu bebe prin Toscana
Road trip prin Toscana #1 – O zi in Siena si o surpriza la inserat
Road trip prin Toscana #2 – Volterra, in orasul vampirilor
Road trip prin Toscana #3 – San Gimignano, orasul turnurilor
Road trip prin Toscana #4 – Printre colinele sieneze
Road trip prin Toscana #5 – Val d’Orcia
Road trip prin Toscana #6 – Montepulciano si drumul serpuit din Monticchiello
Road trip prin Toscana #7 – Pitigliano, unul dintre cele mai frumoase sate din Italia