Weekend in Provence – Partea II

Weekend-ul prelungit de care am avut parte ne-a permis sa dam o raita printre frumoasele satuce din parcul regional Luberon, zona situata in partea de nord a Provencei. Pentru doua nopti culcusul ne l-a asigurat o casa de vacanta situata la poalele satului Gordes. Cand am plecat de la gazda noastra din Montbrun-les Bains, ne-a spus ca Gordes este supranumit Saint-Tropez-ul Provencei, adica fiti atenti ca este foarte prizat de turisti, preturile sunt pe masura dar ce-i al lui e pus deoparte. Stiam toate acestea, de aceea ne-am si luat cazare mai in vale, mai ieftina si sa avem parte de odihna linistita, importanta pentru bebele nostru. Gordes nu ne-a dezamagit, intr-adevar este foarte turistic iar privelistea de pe sosea este de neratat. Cateva minute de stationare sunt permise pentru a-l captura scaldat in razele soarelui.

Gordes

Langa Gordes, la nici 10 minute de mers cu masina se afla Abbaye de Sénanque, o manastire locuita de calugari inca din secolul XII. Nu este de mirare ca si aici am intalnit o gramada turisti, majoritatea asiatici, toti dornici sa-si faca o poza cu manastirea, de fapt cu lanul de lavanda ce o scoate in evidenta si mai bine. Mai apoi am aflat ca in tarile asiatice se difuzeaza un serial filmat in lanurile cu lavanda din Provence, de unde si nebunia lor pentru lavanda.

Abbaye de Sénanque

Manastirea se viziteaza in anumite conditii de tinuta, preturile sunt pe categorii, 7,5 €/adult de exemplu, iar in lunile iulie si august se efectueaza si un tur ghidat. Noi am stat cat de o fotografie mai de aproape si dusi am fost. Afisul de la intrare spune clar ca manastirea este un loc de liniste si de rugaciune, deci o vizita cu un bebe nu este cea mai indicata. Pentu cei dornici sa cunoasca mai bine manastirea cel mai bine este de venit dimineata ori la sfarsitul dupa-amezei, asa sigur sunt de gasit si locuri de parcare.

11 km la nord de Gordes se afla Venasque, un sat in care am oprit din intamplare inainte de a ne caza in Gordes, ascuns dupa ruinele unor ziduri ce-l aparau odata. Este un sat foarte pitoresc, linistit, fara forfota de turisti. Mai apoi am aflat ca este cel mai autentic sat din zona, iar localnicii nu au voie sa-si refaca casele dupa bunul plac, ci le trebuie aprobare de la arhitectul satului pentru a nu modifica structura initiala. Ca mai toate satele prin care am trecut are si el galerii de arta si expozitii ale pictorilor si artistilor locali.

Venasque

La sud de Gordes, multe satuce, care mai de care te imbie sa le vizitezi, ca numai stiam daca sa ne oprim si aici, sau nu, hai la urmatorul, ca si asa avem de unde alege. Cel mai frumos ni s-a parut Lourmarin, cochet in care odata ce intri in el te pierzi printre stradutele pietonale inguste. Mai vezi la un colt un magazin cu palarii de soare, ori esarfe, ori mici lucruri artizale. De la parcarea situata la intrare se intrezareste printre florile de floarea soarelui, castelul Lourmarin ai caror baze dateaza din secolul XII, salvat de la decadenta de un industrial sedus de istoria castelului.

Lourmarin

Dupa atata plimbari ne-am odihnit inainte de cina pe sezlongurile gazdei noastre. Baietii au fost mai temerari si au avut parte de o balaceala bine meritata. Stiau ca urmatoarea dimineata o luam de la capat.